Sjokoladepudding som reparerer tarmen

Mat er noe jeg har mye fokus på, i håp om at dette kan bedre formen noe. ME medfører mye smerter, matvare intoleranser, mageproblemer og kvalme. Mye forskning siste år viser at de fleste ME pasienter kan ha lekk tarm, som igjen bidrar til å opprettholde dårlig helse. Første prioritet for å ha en frisk kropp, er å ha en frisk tarm.  Du kan lese mer om lekk tarm herhttps://funksjonellmedisin.no/blogs/mage-tarm-og-fordoyelsesplager/?gclid=CPLW98D2z9YCFR7GsgodVS4Ddg

Gelatin han bidra til å reparere en lekk tarm, så jeg forsøker å snike det inn i så mange matvarer jeg kan. På en søndags kveld er det godt å vispe sammen litt sunn kveldskos

For 6 porsjoner (i små glass) trenger du:

5 dl kokos melk

200 g mørk sjokolade (minimum 70%)

3-4 ss lønnesirup

-smelt alt sammen i en kjele og visp godt

Tilsett 5 ts gelatinpulver og visp godt

Hell i glass og avkjøl ca1 time i kjøleskap

Jeg har tatt ut den tykke delen i kokosmelk boksen og vispet den sammen til kokos krem. Ha på toppen sammen med bær

Jeg bruker gelatinpulver fra Urtegaarden: https://www.urtegaarden.dk/gelatine-oeko

Ha en nydelig søndagskveld:-)

 

 

 

 

6 kommentarer

Siste innlegg