Er dette starten på veien tilbake til livet?

Sitter på toget på vei til første dag på Lightning Process kurs. Mange ME syke gav meg kommentarer på gårdsdagens innlegg, om at jeg ikke kan ha ekte ME hvis jeg tror jeg kan bli bedre av dette. Men jeg fikk også meldinger av flere som har tatt LP kurs og blitt mye bedre, og anser denne metoden som en snuoperasjon i en hverdag preget av utmattelse og smerter. Det som er trist er at de med positiv erfaring ikke tør kommentere dette på bloggen eller på ME foreningens FB sider der jeg deler mine innlegg. De er redde for kommentarene de får, og negativiteten rundt dette. Jeg velger igjen å lytte til de som har blitt friske, og gir det er forsøk. Hjernen er et fantastisk verktøy, og lærer man å bruke den riktig kan mye bedres, det kan ikke betviles. LP er jo ikke en tenk deg frisk behandling slik jeg føler noen mener. Det er er verktøy du lærer for å endre nervebaner i hjernen slik at symptomer kan lindres. Jobben begynner etter kurset, da man må jobbe knallhardt med teknikken over lang tid før hjernen lærer det, og øvelsene får mer på autopilot. Dette blir spennende!

2 kommentarer
    1. Hei, Anette! Masse lykke til på kurs. Både Stine og jeg (på BUK) har vært på kurs og har hatt stor nytte av det, men det er mye jobb ja. Føles unaturlig i begynnelsen, men bare fortsett! Jeg bruker fortsatt mange av teknikkene 5 år senere og det fungerer. Håper du får samme erfaring 👍

    2. Det er selvsagt ditt valg. Godt du vet at dette er risikabelt, slik all “eksperimentell behandling” er.
      Når du nevner Me-fora på nett – så er det litt trist at du ikke tar med årsaken til at man møter advarsler. De er faktisk godt ment, og er efaringsbasert. Det regner jeg med at du også tar med i hjertet. Og skulle du ikke ha effekt, eller bli sykere – så er det ikke mangel på innsats eller ønske – ikke sant? Sier det av hjertevarme og sier det nå, da jeg erfaringsmessig også vet at noen blir fortalt at de ikke må ha kontakt med de som kjenner til denne siden.
      Ønsker deg alt og bare godt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg