Legg igjen stresset på trappa!

Dette gir meg godfølelse, sjelefred og ro. Himmel, sol, fjell og vidder så langt øye kan se. Skuldrene er senket og julestresset la jeg igjen hjemme. På denne ferden jeg nå er på er det ikke rom for stress, krisetanker, negative tanker eller mas. Jeg forstår tydelig nå hvor ødeleggende det er for meg, og hvordan det vil ta meg tilbake til alle de kroppslige plagene som de siste årene har vært overveldende. Det er ikke lett og skyve alt dette vekk i den verden vi lever i i dag, hvor jaget etter alt vi skal mestre og rekke er alt for stort. I disse “julestri” dager er det nok alt for mange som går med skuldrene opp til ørene, løper rundt i butikker og prøver å rekke alt til i morgen. Jeg kunne ønske vi kunne døpe om “julestria” til “julehygge”. Der ingen stresset, og at vi alle brukte mer tid på hverandre, mindre tid på gaver og heller mer tid på å ha lange frokoster med gode samtaler, aktiviteter sammen og bare nyte. Vi lever i en krevende tid både for store og små, med uendelig mye krav både på jobb, skole, hjemme og blant venner. Jeg håper vi alle kan få den roen vi trenger i disse dagene, kjenne på det som er viktig i livet og ta tilbake godfølelsen som er så lett å miste i hverdagen. 

Hver dag jeg våkner tar jeg et valg. Jeg velger at denne dagen skal bli fantastisk. Jeg skal lage god stemning og godfølelser, gi av meg selv og ikke minst stoppe meg selv så fort jeg merker jeg er på vei inn i et negativt spor. I dag har jeg gått en lang tur her oppe på fjellet med hundene, nytt synet av fjellet og kjent sola i ansiktet. Det er familietid nå, og synet av røde kinn på sønnen min som kom inn etter flere timer i alpinbakken er nydelig. Frøkna mi som spiller spill med kusinene sine, lakker negler, skravler og ler. Det er godfølelser i massevis i hytta nå. Jeg suger til meg hvert sekund, og kjenner på den dype takknemligheten jeg har for at denne dagen har blitt så bra. Håper dere alle tar en god pust i bakken i dag. Jul blir det uansett, den blir bare så uendelig mye bedre med ro i sjela:-)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg