Vær Raus!

Hver dag har sine utfordringer, sine øyeblikk på både godt og vondt. I vårt samfunn er hverdagen vi lever i veldig hektisk. For noen år siden var vi en familie lik mange andre. To voksne i full jobb, to aktive barn i skolealder som begge var med på ulike idretter. Kampen for å få endene til å møtes var reel hver dag, med kjøring hit og dit, henting her og der, lekser, matpakker, kjappe middager og konstant dårlig samvittighet for at tiden ikke strakk til. Jeg kunne så ønske jeg kunne dra tilbake til den hektiske hverdagen og se på alt på en annen måte enn  jeg gjorde da. Å være så heldig å ha friske barn som er så aktive, at man hele tiden føler man løper etter de, det er en så stor gave! En gave som kanskje noen glemmer å sette pris på i hverdagens stress. Vær raus med hverandre, og vær raus med kjærligheten og oppmerksomheten til barna.

Det er viktig å finne kvalitetstid når dagene er preget av sykdom og mye som er vanskelig. Rømme litt fra hverdagen å nyte noen øyeblikk sammen. Jeg og eldstemann dro på alenetur i dag. Først litt shopping, så middag på Raus. Jeg vil være raus hver eneste dag. Raus av kjærlighet for mine barn, og raus med å gi de all den oppmerksomheten de fortjener. Raus med omsorg og støttende ord, raus med tid og bare det å være tilstedet.

Samtaler med 19 åringer mens vi koser oss med en burger, og han tar en øl til maten er et uvurdelig øyeblikk. Jeg lever for de små øyeblikkene om dagen, omfavner hver eneste en.

Håper dere alle omfavner hvert eneste øyeblikk i kveld, og ikke minst når dere våkner til en ny hektisk dag i morgen:)

2 kommentarer
    1. Tusen takk for flott lesning på denne bloggen. Jeg er spent på å følge dere videre og ønsker hele familien alt godt <3
      Forresten - Kunne du ha delt surdeigsoppskriften din? Leste lengre nede at du lagde surdeigsbrød uten gluten, hadde satt utrolig stor pris på oppskrift da jeg, som ME syk selv, tar imot alle råd og tips jeg kan få 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg