Ja jeg lever,og JA det virker!

Det er noen uker siden jeg oppdaterte bloggen, og jeg har med vilje latt den ligge litt på vent. Jeg har vært for opptatt med å stenge forstyrrende inntrykk vekk, jobbe hardt med meg selv i kampen for å ta livet mitt tilbake. Jeg er på god vei, langt fra kommet i mål, men for første gang i løpet av mine 12 år som syk gjør jeg noe som virker og det føles fantastisk!

Det er i dag 4 uker siden min første dag på LP kurs, noe som har vært den største reisen og vekkelsen i mitt liv. Jeg er så glad jeg valgte å stole på mine egne instinkter når det kommer til denne form for selvbehandling, og ikke lot meg styre av alle advarslene jeg fikk i forkant. For all del, jeg forstår alle de bekymrede advarslene jeg fikk, for det er ikke sånn at all selv behandling og måter å jobbe med seg selv på passer for alle. Det gjør meg uendelig glad og møte så mange nye mennesker som har blitt friske igjen av dette, og så mange av de som har hatt det akkurat slik som meg før de gikk på LP kurs. Jeg tørr ikke tenke på hvordan juleforberedelsene i år hadde blitt uten at jeg har disse “verktøyene” i sekken min, som gjør hver dag til en fantastisk dag, uten masse ME symptomer, hjerne tåke, timesvis på sofaen og en verke kropp som holdt på å ta livet av meg. Det er ingen lett jobb den jeg nå har gitt meg ut på, jeg må ta tak i gamle handlings opg tanke mønstre hver eneste dag, i starten hvert minutt gjennom dagen. Jeg lærer meg nye mønstre som løfter meg opp, som tar meg vekk fra min gamle verden fylt med sykdom. Den tar meg fremover til et liv fylt med positivitet og glede, gode hverdags følelser og ikke bare håp, men en overbevisning på at jeg endelig er på vei ut av ME helvete, på vei tilbake til en frisk meg.

Tidligere har jeg drømt om å få tilbake den gamle meg, den energiske energibunten jeg var. Det ønsker jeg ikke lenger. Jeg ser så tydelig at den personen var skadelig for meg, det var bare et tidsspørsmål før jeg falt nedi søla. Jeg stresset for mye, både i hodet og i kroppen. Det var aldri ro, og adrenalinpumpa stod på høygir det meste av tiden. Jeg lot meg irritere over andre som ikke oppførte seg slik jeg ønsker, jeg lot andres væremåte gå inn på meg og ødelegge dagen min. Jeg irriterte meg over trafikken, over kø på veien, over en sjef på jobben, over alt som skulle og måtte gjøres. Jeg ser nå at jeg brukte mye energi på å la meg irritere, lot det gå inn på meg og tenkte at dette var utenfor min kontroll. Men man kan ikke endre været, køen på veien, sjefen som er en dust eller alle oppgavene man må rekke på en uke. Jeg kan kun endre meg selv, og hvordan jeg lar det påvirke meg. Jeg kan bestemme selv om jeg skal la køen på vei til jobb irritere meg, og starte dagen meg adrenalin og irritasjon. Eller jeg kan velge å tenke annerledes, sette på radioen, synge i bilen, skape godfølelse og tenke at denne dagen kan jeg selv velge å gjøre bra. Ikke en lett jobb, det vet jeg, men heller ikke umulig:-)

Jeg gleder meg til hver dag, og i morgen drar vi alle 4 samt våre 3 pomeranian hunder til Norefjell for å feire jul og nyttår på hytte. Vi skal stå på slalom, grille marsmallows på bål, gå turer og kose oss gløgg:-)) Håper dere alle der ute får en strålende jul.  Make the best out of it:-)

2 kommentarer
    1. Helt HERLIG å lese! Er så kjempeglad for deg og hele familien din. Så utrolig flott også, at du deler historien din. Massevis av kudos, og heia deg! Hilsen en som også har hatt ME, som også har tatt Lightning process og som har blitt frisk.

    2. Monica: Så fantastisk at du har blitt frisk, jeg gleder meg med deg:-) Det er helt fantastisk å endelig finne et verktøy som hjelper, herfra kan det bare gå oppover! Ha en strålende jul:-))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg