Jeg står i et veiskille…

I dag våknet jeg til en helt nydelig himmel, en trolsk stemning og bestemte meg for at jeg skal gjøre denne dagen like fantastisk som den ser ut. Frem til nå har den vært akkurat det. Fylt med glede og latter, ute grilling av både pølser og marsmallows, en magisk himmel og glade mennesker som nyter hvert sekund av det dagen har å by på.

Jeg føler vi står i et veikryss nå, vi har krysset den og er på vei i en god retning. Min datter har fremdeles piccline (sentralt venekateter) som hun har fått væske intravenøst i de siste 3 månedene, men vi startet nedtrapping før jul. I dag sa hun klart at nå er jeg klar for å ta den vekk, så snart vi kommer hjem fra fjellet skal jeg snakke med legen hennes om dette. Hun er klar nå, til å fjernes fra alle fysiske spor etter lang tids kamp mot å få livet tilbake.

Dette smilet, og denne livsgnisten som er tilbake i ansiktet til min vakre jente!  Jeg tror det er vanskelig å forstå den lettelsen og takknemligheten jeg føler nå, hvis du ikke selv har eller har hatt et sykt barn. Mammahjertet mitt har vært totalt knust i så lang tid, nå lappes det sammen av hennes smil og latter, min sønns glede og hverdag, og min egen tilbakevendende energi og gnist til livet!

Disse jentene er medisin for hverandre. Verdens beste venner og kusiner, som forstår hverandre på et helt annet niva:-)

Dette har vært og er de mest trofaste pelsdottene som alltid er der, gir glede og kos. 

I dag har jeg bare tenkt på i dag. Ikke i morgen, hva jeg skal de neste dagene, eller hverdagen som banker på rett rundt hjørnet. I morgen skal jeg bare tenke på i morgen, skape mer godfølelse og glede meg over alle de små tingene. Nå skal kvelden nytes, håper dere alle senker skuldrene og bare slapper av:-)

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg