“Jeg er glad jeg ble syk”

Vi snakker mye om fremtiden, min datter og jeg. Når sykdom har frarøvet deg flere år av livet ser man plutselig på det med helt andre øyne. Vi snakket om tiden som har vært, når jenta mi var så syk at hun ikke engang klarte å snakke, spise, lytte eller bli berørt. Verden der ute gikk videre, vennene hennes gikk på skolen og opplevde alt drama som en 15. åring opplever på godt og vondt. Viktoria selv husker lite fra den tiden hun var på sitt sykeste. Den tiden var nok verst for oss rundt henne, og ikke kunne gjøre noe eller vite når dette marerittet skulle være over. Hun reflekterer mye om dagen, setter seg mål og har mange tanker om fremtiden. Forandringen ved henne er ganske stor, hun har blitt veldig voksen og moden i måten å tenke på. Hun sier nå at hvis hun kunne gått tilbake i tid,og velge vekk sykdommen som rammet henne, ja da ville hun faktisk ha valgt den: “Jeg hadde ikke vært den jeg er nå uten den. Da hadde mine største utfordringer og problemer i livet kanskje bare dreid seg om hvilken jakke som er inn, hvilken gutt som er kulest, hvilken venninne som er best og hvem som er flinkest i klassen. Nå ser jeg ikke sånn på livet lenger, jeg vet nå hvor sårbart det er og hva som virkelig betyr noe!” 

Denne jenta var “on fire” da dette bildet ble tatt. NM vinner i Freestyle 2016. Den samme gnisten er på god vei tilbake!

For livet dreier seg virkelig ikke om hva andre mener eller gjør, men hva du selv gjør og som definerer deg, dine egne drømmer og handlinger. Du er selv sjefen i ditt eget liv, og ingen andre kan faktisk bestemme over deg! Folk i livet ditt som stresser deg, gjør deg urolig, skaper frykt og dårlig stemning, ja de burde man faktisk revurdere om skal få lov til å ta plass i livet ditt. Vi lærer om hvor viktig godfølelse er, og hvor farlig dårlig stemning i livet er fordi det påfører deg stress. Stress er en av faktorene som vil gjøre livet ditt vanskelig. Setningen “jeg vet ikke” er en annen. Svarer du ofte “jeg vet ikke” til spørsmål rundt livet ditt, gir du fra deg kontrollen over livet ditt. Du lar andre ta valg for deg, og livet ditt blir ikke DITT lenger. Vi har ikke tid til å leve sånn, vil lever bare en gang. Ta kontrollen over livet ditt, gjør det til ditt og lev det sånn du vil leve det. Du fortjener bedre enn å bare ha det ok. DU FORTJENER OG HA DET FANTASTISK!!!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg