EFFEKTIV FETTFORBRENNINGS TRENING PÅ BARE 20 MINUTTER!

HIIT Trening eller høyintensiv trening gir best effekt på både vektreduksjon og kondisjon for deg som ikke i utgangspunktet er en sprinter.

Du trenger bare 20-30 minutter og et sted å løpe. Enten du har tredemølle hjemme eller på treningssenteret du bruker, eller vil løpe ute.

Etterforbrenningen øker jo høyere intensitet du trener med, og jo mere oksygen du bruker jo flere kalorier forbrenner du og du skal løpe så raskt du bare orker!

Jeg finner meg ofte en strekning ute, setter et merke på start – spurter i 20 sekunder og setter nytt merke.

Da er dette min mal som jeg bruker og spurter strekningen 8-12 ganger med 10 sekunders pause i mellom. HUSK å varme opp med lett jogging i 5-10 minutter først!

Det finnes flere varianter, så det gjelder å finne den du liker best:

LØP I BAKKE: Finn deg en bakke det tar ca 20-30 sekunder å spurte opp. Gi alt du har til toppen å gå rolig ned. Se hvor mange ganger du klarer i løpet av 15 minutter

45/15: Spurt på mølla eller ute i 45 sekunder, ta 15 sekunders pause. Gjenta 10 ganger

30/30: Spurt i 30 sekunder, hvil i 30 sekunder. Gjenta 12-15 ganger

20/10: Spurt alt du orker i 20 sekunder, pause 10 sekunder. Gjenta 12 ganger

Finn din variant men husk å alltid varme opp først, å strekke ut til slutt.

Med denne treningsformen får du max ut av forbrenningen på kort tid, og forbrenningen i kroppen fortsetter etter endt økt.

Har du 30 minutter i dag? Bestem deg allerede nå for å teste en økt, og kjenn hvor fantastisk du føler deg etterpå! Ta med deg motiverende musikk på øret så blir det enda lettere, jeg må alltid overdøve “pust og pes” lydene mine;-)

Ha en super torsdag! Det er straks LANGHELG;-)))

Følg meg på Instagram: kampenforlivet_

 

 

 

2 kommentarer
      1. Takk:-) Ikke alltid tiden strekker til, men denne gjør virkelig susen. I morgen kommer innlegg med styrkeøvelser Tabata som tar 40 minutter for nesten hele kroppen.:))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg