ER DU VERDENSMESTER I Å SNAKKE DEG SELV NED?

Er Norge det landet i verden hvor vi snakker oss selv mest ned?

Noen kvinner snakker ofte uten styrke og selvtillit, vi unnskylder oss for våre meninger og vegrer oss for å vise hvem vi er.

“Dette er kanskje feil, men..” “Jeg vet ikke om dette er bra nok”, “Jeg tør ikke..” Vi gjør oss selv usynlige!

Hvordan du snakker, hvilke ord du bruker og hvordan du setter dem sammen gjør en stor forskjell på hvordan du fremstår for andre og DEG SELV. Dette spiller en rolle for hvilke dører du åpner på din vei, hvilken innflytelse du gir og hvor veien du er på fører deg. For at andre skal tro på deg og ditt budskap må du først tro på deg selv!

Damer liker å skravle, og ofte kan vi høres som et kakle kor som prater i munnen på hverandre:-) Andre ganger kan man høre at vi har mistet troen på oss selv. Vi snakker våre prestasjoner ned, unnskylder våre valg og tør ikke stå opp for hva vi innerst inne brenner for. Vi tør ikke stå for våre indre verdier eller si imot når andre snakker urett. Noen som kjenne seg seg igjen?

Noen kvinner (og sikkert en del menn) bruker ofte et Kraftløst språk, eller et “OUT-OFF POWER” språk som hindrer oss i å få frem vår styrke, tilstedeværelse og indre stemme.

Dette vil ikke føre deg fremover, dette vil ikke gi deg de resultatene du ønsker, og den virkelige DEG vil ikke skinne frem slik du fortjener!

Her gir jeg deg en utfordring du kan være oppmerksom på resten av uka:

De første setningene under er passive, uten kraft og styrke. Velger du den andre viser den din styrke, er målrettet, setter deg i førersetet og andre ønsker å lytte til deg:

Jeg tror jeg kan klare det     – Jeg kan klare det

Jeg er ikke så flink til..         – Jeg lærer meg hvordan..

Jeg skal prøve                     – Jeg skal gjøre det

Det er veldig vanskelig         –Det er en fin utfordring

Jeg er ikke så godt til..         –Jeg lærer meg hvordan jeg skal….

Jeg håper jeg kan..              –Jeg vet jeg kan

Jeg er nervøs…                   –Dette er spennende

Det er mange måter du kan trene opp din indre coach på for å nå de målene du vil og bli sett og hørt for den du er.

Dine ord former din virkelighet, påvirkningskraft og hvordan andre ser på deg.

Så ei dine ord, ei dine meninger, ei dine verdier. Stå rakrygget i dem, stå støtt i måten du snakker på og formidler dine meninger og tanker. Tørr og utfordre deg selv på dette gjennom uka?

Kjenn hvor fantastisk det føles!

OWN YOUR PASSION – OWN YOUR WORDS – OWN YOUR VALUE

Ha en fantastisk mandag der ute alle sammen!

2 kommentarer
    1. Jeg respekterer og liker at noen tar opp dette men for meg selv så går det greit. (noen burde kanskje sagt til meg at jeg ikke er så fantastisk som jeg selv synes, at jeg er)

      1. Jeg synes det er helt awsome at du synes du er fantastisk! Føler man det, så kan din positive energi smitte over på de som føler seg dritt! Så fortsett med å føl deg fantastisk, vær fantastisk, så mye morsommere det er :-))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg