HAR DU DET BARE OK?

“Do you live the life you love”?

Dette spørsmålet ble jeg stilt tidlig på min vei fra syk til frisk. Da tenkte jeg at jo, jeg har to fine barn, hus og mann og en jobb jeg liker. Igjen glemte jeg det viktigste: MEG. Jeg hadde null energi fra jeg våknet, jeg orket ikke trene, orket ikke være sosial, sov dårlig og hadde en indre uro jeg ikke forstod hvor kom fra. Ønsket jeg å fortsette sånn?

Jeg ønsket å bli en bedre MEG, mer av det som egentlig var MEG. Jeg ville ha tilbake energien, våkne uthvilt med et bra fokus på at denne dagen skulle bli amazing, ikke bare ok. Det er mye jobb med rett fokus for å holde seg frisk etter mange år med sykdom, men det er mulig. Føler DU at kroppen og energien din ikke er som du ønsker, så vit at DU kan komme dit du vil. Du er verdt å ha det fantastisk, ikke bare ok!

Dette er de fokusområdene jeg startet med på min vei mot en friskere kropp:

1: VÆR VILLIG TIL Å GJØRE EN ENDRING! Innse at der du er nå og det du gjør nå ikke fungerer. Vær åpen for endring og stol på at du i fremtiden vil bli en bedre deg

2: STOPP MED ALLE UNNSKYLDNINGER! Det finnes sååå mange grunner til å ikke gjøre de tingene du vet er bedre for deg. “Sofaen er så god”, “jeg tar det i morgen”, “jeg føler meg så kjei”. Det er lett å skylde på alt rundt deg, mennesker eller situasjonen du er i. Sannheten er at det bare er DU som kan endre det mønsteret du er inne i til det bedre.

3: STOPP DEG SELV FRA Å STÅ FAST I NEGATIVE FØLELSER: All negativ aktivering skaper stress som er skadelig for deg. Sinne- frustrasjon- sorg- grubling- bekymring…listen er lang. Aksepter følelsene, vit at du tåler de og skift fokus til det motsatte.

4: REDIGER LIVET DITT! Det er lett å kjenne på det som ikke går bra foran det som faktisk går litt bedre. Det er bare slik vi mennesker er skrudd sammen.Føler du en dag at energien kjennes bedre ut, for så å miste den igjen? “Åh NEI, jeg var vist ikke bedre allikevel!” Snu heller den tanken, fokuser på alt som kjentes bedre, om det så bare var for en liten stund.

DET VI FOKUSERER PÅ FÅR VI MER AV!

Mitt siste lille tips ut i helgen: Finn deg en partner in crime! Om det er din ektefelle/samboer, en god venn eller forelder.

Gjør jobben sammen, alle har vi et forbedringspotensiale. Ved å ta hverandre på fersken når man spore av eller er på rett sted blir jobben lettere.

 

GJØR EN FANTASTISK LØRDAG ALLE SAMMEN. DU ER FANTASTISK!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg