HVORDAN BLIR DU DEN BESTE VERSJONEN AV DEG SELV?

Alle ønsker være den beste utgaven av seg selv, men få gjør faktisk noe med det. Vi er selv våre verste fiender når det kommer til personlig vekst, jobb, følge drømmene våre og leve det livet vi egentlig ønsker.

Jeg har alltid vært en drømmer, men livet har bydd på så mange utfordringer at drømmene har blitt visket ut en etter en. Det er lett å gi seg da, tenke at det får bare være med de drømmene. Slik er det litt igjen om dagen…Jeg drømmer om å kunne starte min egen bedrift, være min egen sjef mens jeg gjør det jeg brenner for: Å motivere andre til å bli den beste utgaven av seg selv. På veien tar jeg på meg mange oppgaver på samme tid, og prøver å få til alt like bra. DET funker ikke! Jeg må pusle ned bitene mine og ta en av gangen, jobbe meg opp mot målet uten å rushe det. Det er ikke enkelt for en utålmodig sjel som meg;-)

Her er noen tips som jeg selv bruker for å ikke dette av livet, ikke falle vekk fra hva jeg egentlig vil:

1: SLUTT Å VÆR REDD FOR Å FEILE!

Redd for hva andre mener om deg? Redd for hva som skal skje hvis du følger drømmene dine? Redd for ikke å være flink nok? Det er viktig at DU forstår at det å feile er en del av livet og en del av veien å gå for å nå målet. Ingen kommer dit uten å snuble i tråder underveis!

2: IKKE KRITISER ELLER DØM ANDRE

Mennesker er raskt ute med å kritisere andre som er anderledes enn seg selv eller gjør ting på en helt annen måte enn du selv mener er rett. For å være den beste versjonen av DEG må du kaste vekk all negativ energi og virkelig begynne å respektere at alle mennesker har ulikt syn på verden og hva som er rett for dem.

3: SLUTT MED NEGATIV SELV SNAKK!

“Jeg må trene mer, jeg må gå ned i vekt, jeg er ikke flink nok, jeg får det ikke til, jeg kan ikke, jeg tør ikke….”

Får du et kompliment av andre å svarer : “å takk, men…” “Det er ikke så bra”..

SLÅ AV din indre kritiker og begynn å ta imot feedback, snakk deg selv opp, fortell deg selv at du ROCKER!

Har DU en drøm, start i dag! Ikke vent, det kommer ikke alltid det rette tidspunk! Lev nå, gjør en endring i dag!

GÅ UT OG VÆR AMAZING I DAG!

Følg meg på Instagram: https://www.instagram.com/kampenforlivet_/

SNAPCHAT: Anettelie78

Facebook: https://www.facebook.com/anetteveisten.lie

 

 

2 kommentarer
    1. Hei Anette. Takk for motiverende innlegg. Jeg er helt enig i alt du skriver. Det er lett å bli ” blind”, spesielt i forhold til seg selv…. Og ikke minst kritisk. Ønsker deg en fin dag. Hilsen Helene Winge.

      1. Tusen takk:-) Jeg begynner å lære, og være mer obs på at skal jeg være bedre for andre OG meg selv,er det faktisk med jeg må starte med. Lett å glemme for mange tror jeg:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg