JEG VAR HELT UTE Å KJØRE!

For 23 år siden i dag var livet mitt ganske så skakkjørt! Jeg eide ikke lenger følelser som samvittighet, brydde meg ikke om hva som skjedde med meg og var egentlig iskald. Det året hadde jeg gått gjennom et selvmordsforsøk, skulket skolen så ofte jeg kunne og skjelte ut lærere like enkelt som mine foreldre. Jeg kunne lyve folk rett i ansiktet uten en mine, jeg skjelte ut folk uten bry meg, jeg sloss med jenter på byen og gav faen i alt. Etter selvmordsforsøket ble jeg satt på antidepressiva, i en alder av 16! Dette gjorde noe med meg og jeg ble helt følelsesløs. Veien som liksom skulle hjelpe meg med psykolog og medisiner, førte meg isteden rett ut på et ekstremt farlig spor. Jeg begynte å henge med feil folk, dro på fester jeg ikke burde være på og ble tilbudt ulike narkotiske stoffer. Her kunne det gått så utrolig galt! Hadde jeg blitt værende her litt til, kunne jeg vært på en helt annen plass i dag.

På denne dagen for 23 år siden møtte jeg en gutt som på en måte var like skakkjørt som meg. Han var lei livet han levde, følte ikke han passet inn og hang med folk som ikke gjorde han godt. Så traff vi hverandre, vi to skadeskutte skjøre fugler som hadde så mye til felles. De føltes ut som om vi hadde kjent hverandre hele livet, og vi forstod hverandre på et plan ingen andre gjorde. Det har vært nøkkelen til at vi fremdeles er sammen, 2 barn og 2 hus senere. Livet har testet oss så utallig mange ganger, og like mange ganger har vi børstet av oss dritten, stått i det og reist oss igjen. Vi kunne også ha gitt opp like mange ganger, men hvor hadde det ført oss? Tilbake til de skadeskutte fuglene som så sårt trenger hverandre for å kunne bre ut vingene sine og blomstre. Vi sier det ofte, at hver for oss er vi elendige, sammen er vi dynamitt.

Det er ganske tilfeldig hvor livet fører deg, men husk at uansett hva du står i, så har DU et valg. Du kan velge å bli i noe som ikke er bra for deg, eller du kan tørre å velge noe annet. Det kan virke skummelt for mange, men allikevel så verdt det. Jeg flyttet 280 km hjemmefra rett etter videregående, vekk fra familien og alle vennene mine. Det var tøft, men for meg var det den sjansen jeg måtte ta for å skape meg selv og starte på nytt. Er du et sted i livet som ikke gjør det godt? Tørr å se en annen vei. Livet er for kort til å ikke satse! Kanskje du en dag om ikke lenge står et sted der du blomstrer igjen, og ingenting kan stoppe deg fra å leve det livet DU vil ha:-)

Følg med gjerne på Instagram for inspirasjon og motivasjon til å bli den beste deg: https://www.instagram.com/kampenforlivet_/

Der har jeg nå en pågående Giveaway hvor du kan vinne to fantastiske lyslykter fra eksklusive Eichholtz til en verdi ev 2000,-

Snapchat:file:///Users/anettelie/Downloads/snapcodes-2/snapcodeBitmoji.svg

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg