TAR KLAGEKORET PLASS I HODET DITT?

Vi mennesker lager ofte historier eller “klager” over hvorfor vi ikke kan gjøre ditt og datt, eller hvorfor ting stopper oss i livet.

“Jeg kan ikke det fordi jeg sover dårlig…”

“Jeg kan ikke bli med dit fordi det minner meg om…”

“Jeg ble mobbet som ung, derfor har jeg dårlig selvtillit”

“Jeg levde i et dårlig forhold, derfor er livet mitt vanskelig”

Mange som har opplevd  vanskelige ting i livet snakker ofte om de, eller forteller de igjen og igjen til venner eller familien. Hvor ofte skal du gjennoppleve det som har hendt deg?

Jeg lå her opptil 20 timer hver dag i 11 år. Jeg kan ikke lenger gjenoppleve disse dagene…

Har vanskelige ting skjedd, prøv heller og aksepter fortid og gå videre. For hver eneste gang du snakker om det, vil hjernen din huske og kroppen gjenoppleve skiten igjen og igjen. Da vil opplevelsene være med på å forme deg som menneske. Negativ energi kommer fra fortiden, mens positiv energi handler om nåtid og fremtid. Mange av oss gjenopplever tragedier fra fortiden så vi ikke klarer å bevege oss videre. Klarer du å akseptere tillater du deg å leve i dag, for så å få det bedre i morgen.

Det betyr ikke at du skal glemme fortiden og begrave den, men heller takke den for hva den har lært deg, bruk den visdommen og modenheten til å tiltrekke deg positiv energi her og nå

Lær å se ting i perspektiv og gjenkjenn det positive selv i dårlige situasjoner. Mistet du jobben? Ja, det er dritt…men da har du muligheten til å skape noe nytt og bedre for deg.

Lær deg å sette punktum stede for å lage “klagekor” i hodet ditt. Det er lett å tenke: “Hun så jammen flott og slank ut. Jeg skulle gjerne gått ned noen kilo..” Tenk heller: Hun så jammen flott ut! PUNKTUM!!!

“Hun var flink til å snakke i den forsamlingen, selv hadde jeg aldri turt det”. Tenk: “Hun var flink til å snakke,PUNKTUM!!!

På denne måten kan du glede deg MED og la deg inspirere av andre uten å vekke klagetanker om deg selv i hodet.  Hold fokus på hva som var positivt for deg denne dagen, sutt på den karamellen og gled deg over nye hendelser i morgen:-)

Du kan velge å ha fokus på gjørma der du går tur, eller denne lille vakre marihøna som lyser opp mellom gresset. Uten rett fokus vil du gå glipp av alt det som omgir deg

Nyt kvelden alle

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg