JEG FORBANNET MEG SELV

Jeg glemte meg, jeg forbannet speilbildet mitt, forbannet at ingen av klærne jeg rev av meg i prøverommet var like fine på meg som jeg tenkte. Jeg driter i hele festivalen! Jeg gidder ikke dra! Jeg følte meg akkurat like dritt som min indre stemme sa til meg. Litt kjeft fra min 16 år gamle datter var nødvendig da. “Du kan ikke droppe å dra noe sted bare på grunn av at du ikke har noe å ha på deg”!

Ha ha, den trengte jeg! For det er akkurat dette jeg ofte sier til henne…Karma rett i fjeset;-)

Det er ikke klærne som egentlig er problemet. Det er når den indre stemmen min får ta overhånd, får lov å ta plass og trykke meg ned. Da kjenner jeg på den gamle lave selvtilliten, den som hver dag snakket dritt til sitt eget speilbilde. Den som jeg har jobbet så hardt for å kvitte meg med, den som nå coacher meg og snakker meg selv opp. Noen ganger sklir jeg tilbake, men heldigvis tillater jeg ikke meg selv å bli der. Jeg vet hvor skadelig det er!

Spør du små barn om hvem som er deres største kritiker, svarer de foreldre, lærere og søsken. Spør du litt eldre barn, faktisk helt nede i 9 års alder svarer de: MEG! Denne stemmen skal være positiv, løfte deg opp å bære deg frem. Isteden er den ofte dømmende, kritiserende, bidrar til angst tanker og dårlig selvbilde.

Dette er rett å slett mishandling, mishandling av deg selv!

Stopp deg selv hver gang du hører din indre stemme snakke deg ned. Den kan ikke få plass. Bytt den ut med positive tanker, snakk deg selv opp og frem. Du er unik fordi du er deg. Øv deg på framsnakk, øv deg foran speilet. Kjenn så mye bedre det føles:-)

Ja, jeg drar på festival, jeg har funnet frem igjen min indre coach som pusher med fremover.

Jeg skal bli gøy! Jeg er 40 år og har aldri vært på festival før, aner ikke engang hva som er “festivalantrekk”;-)) Vi er en gjeng fra Anne Briths Influencer program som drar sammen, så det skal bli bra å bli bedre kjent. Vi drar i alle fall hverandre hardt i ørene om dagen. Opp og frem!

Ha en finfin fredag alle sammen:))

4 kommentarer
    1. Vi var flere som ikke visste hva “festivalantrekk” var, Anette! Hahaha!
      Gleder meg til å se deg, vakre menneske <3

      Klem fra Pernille

    2. Den trengte jeg!!! Jobber bevisst med fremsnakk av meg selv. Ikke enkelt, så dette var bra å lese!! Kos deg på festival, du fine menneske! 😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg