GÅ INN I SKALLET DITT OG BLI DER, NETTROLL!!!

Netthat er i vinden som aldri før, og det er helt greit for mange å gjemme seg bak tastaturene sine og spre all den eder og galle de må spy ut av seg. Før trodde jeg det var de yngre som var de værste, de som mobbet hverandre bak en skjerm. Det jeg er erfarer er at det er FORELDRENE til disse som er de styggeste trollene. 35-45 +, dame som må ha et utrolig kjipt liv siden de bruker enormt mye av tiden sin til å diskutere, dikte opp sammensatte historier og rakke ned på de fleste som stikker hodet sitt frem i sosiale medier.

Jeg lurer alltid på hvor dårlig disse menneskene må ha det med seg selv, for det kan da umulig gagne dem positivt å holde på sånn? Jeg vet av både erfaring, og forskningsbasert evidens at negativitet skader! Hisser du deg opp over andre, bruker tiden din til å diskutere andre negativt er det stor sannsynlighet for at DU aktiverer din egen hjerne med så mye stress at du selv ender opp syk. Slitenhet, hodepine, kroppssmerter, feberfølelse, hjernetåke….listen er laaaaang!

Bruker du store deler av ditt liv til å spre skjit om andre blir det litt karma når du ender opp med skjit helse selv.

Jeg leser mange festlige kommentarer og diskusjoner om meg selv på nett.

Kvinneguiden er vinneren! Vinneren av galskap og dumhet satt i “system”. At det skal finnes et forum der du kan gå inn i en meny, plukke frem det navnet du vil hetse litt, så skyte i vei sammen med hundrevis av andre troll…? Hvilken verden er det vi lever i? Hvilke forbilder er det vi setter? Dette er ofte voksne mennesker, de som barna våre lever opp til. Jeg hadde vært så flau hvis en av DERE hadde vært min mor, min trener eller min lærer!

Se dere selv i speilet da netttroll, er dere så perfekte og uten historie selv? Hva er deres rett til å bruke så mye tid til å kaste dritt, når dere heller kunne brukt den på å skape dere selv?

Kan vi ikke snart komme dit at konstruktive tilbakemeldinger, gode diskusjoner og FREMSNAKK av andre kan komme i fokus?

Jeg håper du tar deg tid til litt framsnakk i dag. Start med deg selv, så de rundt deg:-)

La disse trollene skamme seg så innmari at de kryper inn i skallene sine og blir der!

Ikke kom ut før du ser hva du holder på med! AMEN!

 

 

6 kommentarer
    1. Veldig enig med deg. Har man ikke noe positivt å si bør man kunne holde kjeft. Vanlige diskusjoner om SAK er noe annet, men det er jo ikke sak overhode igjen i enkelte diskusjoner. Den kvinneguiden har jeg vært på EN gang, og sett, men det ble jeg bare irritert av. Gidder ikke bruke tid på å irritere meg over dem en gang. Ser det er mest eldre som du sier også. Det er de som er verst. Jeg koser meg med blogg jeg, det er mitt mål :-

      1. Bra vi har rett fokus. Tror flere trenger å skifte litt av sitt fokus når det gjelder “troll”. Artig lesing da, gjengangerne som bruker sååå mye tid på å diskutere noe de egentlig ikke vet. SoMe er det du ser, ikke alltid det som sier alt om personen bak:-))

    2. Jeg har aldri vært inne på Kvinneguiden, men skjønner nå at det er et sted jeg bør holde meg langt unna, for det er flere her som tydeligvis har vært utsatt for hets der. Snakk om bortkastet tid og energi! Bedre ikke å vite hva disse menneskene lirer av seg, så slipper man negativt tankespinn i eget hode. Mental forurensning kaller jeg det.

      1. Jeg gikk inn der for første gang nå nylig selv, og trodde seriøst ikke voksne mennesker kan ha så lite fritid;-) Og vi lurer på hvorfor statistikken over unge som sliter psykisk bare øker…Jammen ikke rart hvis dette er rollemodellene, bare trist egentlig

    3. Er så enig med deg,og så bra at du skriver om det. Vi lurer på hvorfor unger mobber hverandre,det er jo et kjempstort problem. Det er nærliggende å tro at noen barn lærer dette hjemme.Ikke bevisst fra mor eller far selvfølgelig,men unger snapper raskt opp foreldrenes holdninger,og ikke minst handlinger.
      Så er det umulig å forstå at noen virkelig bruker tid på sånt,jeg kan ikke annet enn å tro at det er mennesker som er misfornøyd med sitt eget liv,på den ene eller andre måten. Jeg har aldri vært inne på kvinneguiden,kommer heller aldri til å gjøre det.. Høres ut som en dårlig tittel,for opplysende kan den jo ikke være,det var kanskje meningen når den ble startet opp?Det en svært dårlig kvinneguide,som bruker andre mennesker som skyteskiver.
      Oppdaget denne bloggen i dag,ser frem til å følge deg. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg