Vi kan ikke leke bingo med barns liv!

Det er bare dager igjen til konferansen jeg skal holde foredrag på, min største så langt…jeg grugleder meg;-)

I salen sitter overleger fra ulike sykehus i norge, forskere, psykologer, Berit Nordstrand, helsesykepleiere og andre som jobber mot barn og unge som har en eller annen form for medisinsk uforklarlig sykdom. ME går inn under denne kategorien.

Tenk at opptil halvparten av alle konsultasjoner i primærhelsetjenesten har med disse plagene å gjøre, og ca 60% i spesialhelsetjenesten. Enda er vi for dårlige på hvordan vi møter disse pasientene, og det strides stort i miljøet hva som er riktig.

Slik jeg har erfart, er det fullstendig bingo med eget liv hvilken tilnærming legen man kommer til har til ME. “Dessverre, det finnes ingen kur”! Dette var det siste legene sa til meg etter jeg fikk diagnosen. Det kostet meg 13 år av mitt liv! Hadde jeg dog kommet til noen som kunne si: “Mange har blitt friske, vi skal hjelpe deg på beina igjen”!. Jeg tror neppe jeg hadde blitt liggende med moderat/alvorlig ME i 13 år hvis dette var det jeg hadde blitt møtt med i helsevesenet den gangen.

Det blir opp til deg selv å ta tak, velge dine kamper, finne informasjon og behandling som hjelper. Slik bør det ikke være! Mister du håpet fra dag 1 er du kjørt! Jeg nekter å sitte å se på at det fremdeles er sånn, uten å gjøre noe. Jeg spisser og spisser inn mine 45 minutter på talerstolen, og satser på at dette blir en vekker som vi sammen jobber videre med. Heldigvis har publikum og sykehusene som er representert en åpen holdning til dette, og vet også at mental trening kan løse mange fler sykdommer enn noen ønsker å innrømme.

Lets do this!

Følg meg på Instagram: https://www.instagram.com/kampenforlivet_/

Der kan du fremdeles være med i trekningen av 2 lyslykter fra Eichholtz til en verdi av 2000,-

Bruk også rabattkoden: kampenforlivet25 for 25% på treningstøy fra https://conquer.no

SnapChat: anettelie78

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg